شناسهٔ خبر: 107168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی پایان روز ۵ فروردین ۱۴۰۱ ؛

ثبت بیش از ۱۴ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های خراسان جنوبی

ثبت تخلف خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان توسط سامانه ثبت تخلفات جاده ای ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تردد بیش از دو میلیون و ششصد هزار وسیله نقلیه، توسط ۵۸ دستگاه تردد شمار برخط در جاده های بین‌شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان ثبت‌ شده است.

وی افزود: همچنین بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های استان مربوط به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان ۸۹ کیلومتر بر ساعت است تصریح کرد: کنترل سرعت‌های غیرمجاز با بیش از ۶۰ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت می‌شود که طی ۱۰ روز ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱، بیش از ۱۴ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت و جهت اعمال جریمه به پلیس راه ارسال شده است.

جلال زاده یادآور شد: ساعات اوج ترافیک در جاده‌های استان در بازه طرح نوروزی بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ بوده است و کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک در محورها موجب کاهش ریسک و عدم وقوع تصادف در جاده های ارتباطی خواهد شد.

وی از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز سفری ایمن داشته باشند.

برچسب‌ها: