شناسهٔ خبر: 107170 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

تسهیل در حمل‌ونقل خودروهای کاروان راهیان نور توسط وزارت راه و شهرسازی/ تشکیل جلسه کمیسیون عمران مجلس با وزرای راه، صمت و نفت به منظور احیای جاده اهواز- خرمشهر

راهیان نور سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از تسهیل در تردد خودروهای کاروان راهیان نور توسط این وزارتخانه و حذف نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد.

سید فرزاد نجات‌نیا، سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از جاده آبادان – اروندکنار و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با تاکید براینکه امروزه فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت:‌ بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، روایت در صحنه حماسه کربلای ایران و مناطق عملیاتی گنجینه پنهان و آشکاری برای تعمیق باورها برای نسل انقلاب است.

وی از بازدید از جاده‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و عنوان کرد:‌ هر ساله به منظور تسهیل در تردد خودروهای کاروان‌های راهیان نور، از مناطق مذکور بازدید می‌شود تا مشکلات عمرانی در این مسیرها توسط وزارت راه و شهرسازی برطرف شود.

سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از تشکیل تیم مشترک متشکل از ستاد راهیان نور و راهداری خوزستان خبر داد و بیان کرد: به منظور بهسازی و لکه‌گیری مسیرها در کوتاه مدت و بازبینی و وارسی مسیرهای منتهی به یادمان‌ها در بلندمدت، تشکیل این تیم انجام شد و حذف نقاط حادثه‌خیز، ایمن‌سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفت.

‌وی خاطرنشان کرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر احیاء جاده مقاومت «اهواز- خرمشهر»، وزارت راه و شهرسازی با برگزاری نشست مشترک با وزیر صمت و نفت، کمیسیون عمران مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه شیوه تامین مالی باند دوم را درسال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داد؛ از این‌رو امکان سنجی و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری جهت احداث اماکن خدماتی رفاهی بین راهی و اعطای مجوزات لازم ضروری است.

‌‌نجات‌نیا تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای توجه به راهیان نور به عنوان مهم‌ترین ظرفیت عملیات فرهنگی کشور در آوردگاه جهاد تبیین با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در شهرهای هدف سازمان بازآفرینی ایفای نقش خواهد کرد.

سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ ‌در سال‌های گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی طبق سند ملی راهیان نور موظف به رسیدگی به یادمان‌ها بودند که اقدام عملی انجام نگرفته بود و به فضل الهی یادمان طلائیه و دهلاویه که مصوبه‌ای از سال‌های قبل بود، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/