شناسهٔ خبر: 107172 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد؛

خروج ایمن مسافران نوروزی از جزیره کیش با ۲۲ فروند لندینگ کرافت

لندینگ کرافت مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به بروز پدیده جوی طوفان در جزیره کیش و تداوم این وضعیت ناپایدار تا اواسط هفته، از خارج کردن تمامی مسافرانی که قصد ترک جزیره کیش را داشتند، با کمک ۲۲ فروند لندینگ کرافت طی روز گذشته خبر داد.

قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به مسافران نوروزی پس از بروز طوفان طی روز گذشته در جزیره کیش، گفت: طوفان از دیروز بعد از ظهر شروع شد و تا ظهر سه‌شنبه هم در جزیره ادامه خواهد داشت. ما بر اساس پیش‌بینی‌های جوی و با هدف افزایش ضریب ایمنی، به همکارانمان در منطقه آزاد کیش اعلام کردیم که مجبور هستیم دو، سه روز بنادر استان را ببندیم و از آنها خواستیم اطلاع‌رسانی لازم را در این رابطه انجام دهند که خوشبختانه این کار انجام شد و از طریق پیامک به مسافرانی که در کیش بودند، اطلاع‌رسانی شد که چنانچه کسی راغب به رفتن از جزیره است، تا دیروز فرصت داشتند جزیره را ترک کنند.

وی افزود: ما ۱۱ فروند لندینگ کرافت داشتیم اما برای خارج کردن مسافران از جزیره کیش، ۷ شناور از بندر لنگه و ۴ شناور از بندر آفتاب را به این جزیره فرستادیم و با ۲۲ فروند لندینگ کرافت مسافرانی را که قصد ترک جزیره را داشتند، از کیش خارج کردیم.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان علت تشکیل شدن صف خودروها در جزیره کیش را نیز همین اعلام پیامکی وضعیت جوی جزیره عنوان کرد و گفت: پس از این اطلاع‌رسانی خودروها برای خروج از جزیره صف کشیدند که البته با افزوده شدن تعداد لیندنگ کرافت‌ها، کار خروج خودروها از جزیره نیز در زمان کمی انجام و صف هم صفر شد. ما برای اینکه بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران نوروزی بدهیم، بندر چارک را حذف کردیم و چون مسیر دریایی کیش به جزیره آفتاب نزدیک‌تر است، مسافران را به بندر آفتاب منتقل کردیم.

به گفته این مقام مسئول، تمامی مسافرانی که با توجه به وضعیت جوی خلیج فارس، قصد خروج از کیش را داشتند، از این جزیره خارج شدند و کسانی هم که مایل به ماندن در جزیره بودند، با علم به اینکه می‌بایست تا سه‌شنبه ظهر در جزیره بمانند، به روال عادی مشغول انجام مسافرت نوروزی خود هستند.

عسکری‌نسب افزود: دغدغه اصلی ما بحث مایحتاج جزیره بود که دیروز با دو فروند لندینگ کرافت مایحتاج مورد نیاز مسافران به جزیره انتقال داده شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین درباره وضعیت جوی حال حاضر در جزیره کیش گفت: شدت باد و طوفان در حال حاضر زیاد است و فعلا و تا روز سه‌شنبه ارائه خدمات به مسافران نوروزی در بنادر استان هرمزگان امکانپذیر نیست و اطلاع‌رسانی لازم به طرق گوناگون به مسافران صورت گرفته است.

انتهای پیام/