شناسهٔ خبر: 107176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان بوشهر ۳۵۰ میلیون تومان است

dastgheybi.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان ۳۵۰ میلیون تومان و در باقی شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی گفت: این وام در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

دستغیبی افزود: وام بدون سپرده‌گذاری است و فقط باید ملک در بافت فرسوده باشد سپس بانک مسکن این وام را پرداخت خواهد کرد، نرخ سود وام نیز بین ۹ تا ۱۲ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر درباره جزییات دریافت تسهیلات بافت فرسوده بیان کرد : تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قرار دارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، می‌توانند با دو روش برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کنند.

وی  اضافه  کرد: یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، این است که افراد به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند.

دستغیبی افزود: روش دیگر این است که افراد به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir  مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر  در خصوص وام ودیعه اسکان موقت استان نیز گفت: مبلغ وام ودیعه در بوشهر ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.