شناسهٔ خبر: 107184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد:

يك ميليون و ۱۵۴ هزار تردد جاده ای تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ در استان کرمان

يك ميليون و 154 هزار تردد جاده ای تا پنجم فروردین 1401 در استان کرمان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به مجموع ورودی و خروجی خودرو ها طی ۱۰ روز اخیر گفت : یک میلیون و ۱۵۴ هزار دستگاه وسیله نقلیه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۵ فروردین ۱۴۰۱ به استان وارد و خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، احسان عراقی زاده افزود: از اين تعداد تردد حدود ۵۷۷ هزارو ۴۰۰ وسیله نقلیه از طریق جاده ها و استان های همجوار به استان ما وارد شده اند و طی همین بازه زمانی حدود ۵۷۵ هزارو ۶۰۰ دستگاه از طریق محور های مواصلاتی به استانهای همجوار سفر نموده و از استان کرمان خارج شده اند.

عراقی زاده همچنين از تردد حدود ۵.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان کرمان در ایام نوروزی سال نو خبر داد و خاطرنشان كرد: تردد حدود ۵.۵ میلیون وسیله نقلیه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ماه توسط ۱۴۰۱ دستگاه تردد شمار برخط موجود در محورهای مواصلاتی کرمان به ثبت رسیده که این میزان تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد تخلفات ثبت شده رانندگان را در محور های استان کرمان طی ۱۰ روز اخیر حدود ۲۹هزار تخلف اعلام کرد و گفت: دوربین های ثبت تخلفات مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، این تعداد تخلف را که عمدتا" سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز بوده اند را ثبت كردند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای عنوان کرد: در این بازه زمانی بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به محورهای شهربابک - سیرجان، باغین - کرمان، کرمان - باغین و سیرجان - حاجی آباد و همچنین کمترین تردد در محورهای شهربابک - هرات ، ارزوئیه - وکیل آباد و محور وکیل آباد به ارزوئیه بوده است.

احسان عراقی زاده يادآور شد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن موبایل همراه ۱۴۱ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.