شناسهٔ خبر: 107188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی تعداد تصادفات فوتی نوروزی آذربایجان غربی

DB4C1584-55A8-4E62-8307-63DC12391381.jpeg معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از کاهش ۴۰ درصدی تعداد تصادفات فوتی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان ۵ فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی ، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در سومین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گفت : از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان ۵ فروردین سال جاری متاسفانه  ۶ فقره تصادف منجر به فوت با ۱۳ فوتی در استان رخ داده که این مقدار ۴۰ درصد کاهش را در تعداد تصادفات فوتی و بدون تغییر را در تعداد فوت شده گان نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی و فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پخش برنامه های آموزشی از صدا و سیما و فضای مجازی گفت : مسافرین و کاربران جاده ای در طول ایام نوروزی سفرهای خود را مدیریت کنند و با سرعت مطمئنه و رعایت تمام قوانین در محورهای استان تردد کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار و ناخواسته نشوند.

رهبردین اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام گرفته عدم توجه به جلو با ۴۳ درصد ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۸ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۰ درصد عمده ترین دلایل بروز تصادفات جاده ای در استان در طول اجرای طرح نوروزی تاکنون بوده است.

وی گفت : از نظر نوع برخورد در تصادفات رخ داده طرح نوروزی تا ۵ فروردین ماه سال جاری نیز برخورد وسیله با وسیله با ۵۰ درصد ، واژگونی و خروج از جاده با ۳۸ درصد و وسیله با شی ثابت نیز با ۶ درصد از عمده ترین شکل سوانح رخ داده، بوده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: محور ارومیه - مهاباد با ۱۳ درصد ، محور میاندوآب - شاهین دژ با ۷ درصد و محور بند - زیوه با ۶ درصد به ترتیب بیشترین تصادفات و سوانح جاده ای را در میان محورهای مواصلاتی استان در طول اجرای طرح نوروزی به خود اختصاص داده اند.

رهبردین اظهار داشت :  از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۵ فروردین ماه سال جاری ، ۶۶ درصد از تصادفات جاده ای در محورهای اصلی ، ۲۴ درصد در محورهای فرعی و ۱۰ درصد نیز در محورهای روستایی رخ داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به پیشنهاد بجای مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برای بکارگیری بیشتر خودرو های دستگاه‌های اجرایی برای افزایش گشت ها و نظارت‌های مستمر جاده ای  گفت : بی شک این کار تاثیر زیادی در کاهش سوانج جاده ای در ایام باقی مانده از طرح نوروزی سال جاری خواهد داشت.