شناسهٔ خبر: 107194 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

۴۵۰۰۰ آزمایش کنترل کیفی در پروژه‌های استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

حبیب‌پور مدیر آزمایشگاه استان چهارمحال و بختیاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان چهارمحال و بختیاری موفق شد در سال گذشته در راستای ارائه خدمات فنی، مهندسی و کیفی ۴۵ هزار آزمایش را در پروژه‌های ملی و استانی در سطح استان به ثبت برساند و نقش موثری در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی این استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کامران حبیب‌پور مدیر آزمایشگاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در ارتقاء کیفی ۲۶ پروژه‌ مهم ملی و استانی نقش آفرینی کرده است.

 حبیب‌پور افزود: این آزمایشگاه با دارا بودن ۴۱ نفر پرسنل متخصص فنی و اداری و با بهرگیری از تجهیزات منحصربفرد، بروز و استاندارد در ۳شعبه و ۷ واحد محلی فعال بوده و نقش ویژه‌ای در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح استان داشته است. 

 وی اضافه کرد: در سال گذشته با توجه به اهداف شرکت در ورود به بازارهای جدید، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ۲ قرارداد جدید منعقد و ۹ قرارداد را نیز تمدیده کرده است.

 ‎حبیب‌پور با اشاره به مهمترین پروژه‌های که این آزمایشگاه در ارائه خدمات فنی و مهندسی مشارکت داشته است گفت: کنترل کیفیت پروژه‌های اقدام ملی مسکن، راهآهن مبارکه- شهرکرد، محور شهرکرد- شلمزار، محور بروجن-لردگان، کنارگذر شمالی بروجن، تونل دشتک، تونل زره، پروژه‌های سازمان نظام مهندسی، شهرکهای صنعتی استان، پروژه‌های روکش آسفال اداره کل راهداری و سایر پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی از جمله پروژ‌هایی بودند که کار مطالعه، فرایند انجام آزمایش‌های فنی، آنالیز و گزارش نهایی آن توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

 وی با اشاره به آمار عملکرد این استان در ارائه خدمات فنی و مهندسی و آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: ۱۶ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۱۰ مورد طرح بتن و آزمایش کشش، ۴۲۳ مورد خم و بازخم میلگرد، ۱۰ مورد آزمایش سنگ، ۳۷ مورد آجر، یک هزار و ۹۹۴ مورد آزمایش تست جوش، ۵ هزار و۷۰۴ مورد آزمایش غیر مخرب، ۵۵۰ مورد آزمایش مهندسی خاک و مرتبط با مطالعات ژئوتکنیک، ۳۰۶ مورد آزمایش مربوط به بخش شیمی، بیش از ۱۵ هزار مورد آزمایش کنترل عملیات بتنی، ۱۸ هزار و ۳۶۱ مورد آزمایش کنترل عملیات خاکی و ۹ هزار و ۶۱۳ مورد آزمایش کنترل عملیات آسفالتی در سطح استان با هدف ارتقاء کیفی و رعایت اصول تدوین شده استاندارد در استان به ثبت رسیده است.  

وی افزود: در بخش مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک نیز ۲۶ پروژه استانی با متراژ کلی حفاری یک هزار و ۳۰ متر در قالب ۵۴ گمانه طی سال گذشته در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آزمایش انجام شده است.

به گفته حبیب‌پور در مجموع آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان چهارمحال و بختیاری موفق شد در سال گذشته در راستای ارائه خدمات فنی، مهندسی و کیفی ۴۵ هزار آزمایش را در پروژه‌های ملی و استانی در سطح استان به ثبت برساند و نقش موثری در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی این استان داشته باشد.

 مدیر آزمایشگاه استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته این آزمایشگاه همکاری و تعامل سازنده با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با سازمان نوسازی مدارس، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت فرودگاه‌ها و شهرداری‌های استان همکاری خوبی را در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی در سطح استان داشته است. 

 به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، حبیب‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این آزمایشگاه طی سال گذشته موفق شد بیش از یک هزار ۹۲۱ نفر- ساعت دوره و کارگاه‌هاآموزشی را با عنوان " تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی آسفالت، بتن، خاک و قیر" به صورت آنلاین برای پرسنل و نیز مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند.