شناسهٔ خبر: 107198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز :

محور ساری _ قائمشهر پرتردد ترین محور استان مازندران بود

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های تردد شمار منصوب در محورهای برون شهری مازندران ، محور ساری _قائمشهر با بیش از ۴۶ هزار تردد در روز در هر جهت ، پرترددترین محور استان از ابتدای طرح نوروز ی (۲۵ اسفند ) تا به امروز بوده است. .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهر سازی از  مازندران ، حسن جهانیان ضمن بیان این خبر افزود : محورهاي ارتباطي مازندران به دليل واقع شدن در مسير ترانزيتي آسياي ميانه و مسير تهران _ مشهد به ويژه پتانسيل هاي گردشگري و مواهب طبيعي به خصوص در ايام تعطيلات از پرترافيك ترين راه هاي كشور محسوب مي گردند.

وی اظهار داشت: از این رو از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز بیش از ۲۳میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  استان مازندران در ادامه به محورهای پرتردد این استان اشاره و تصریح کرد: محورهای ساری- قائمشهر و بالعکس هر کدام با تردد روزانه حدود ۴۶ هزار ، آمل _ محمودآباد با تردد روزانه ۴۱ هزار و بابل – بابلسر با تردد روزانه ۳۸ هزار جز سه محور ارتباطی پر تردد استان در این ایام هستند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰  هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.