شناسهٔ خبر: 107201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

۳۸۰ هزار تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شد

تردد جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۳۸۰ هزار تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم‌الله وثوقـی در بازدید از محور اردبیل آستارا گفت: این تعداد تردد خوردو از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین امسال توسط سامانه های هوشمند در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین تردد در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - سرچم، نیر - سراب، اصلاندوز - کلیبر، اردبیل - آستارا، خلخال - اسالم و مشگین شهر - اهر ثبت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ۷۱ سامانه تردد شمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و ۲ تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

وثوقی شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و افزود: جاده‌های استان به این سیستم مجهز هستند.

وی ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان را از اولویت های اداره کل راهداری برشمرد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌های غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی از تداوم اجرای طرح نوروزی راهداری تا ۱۴ فرودرین ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

وثوقی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.