شناسهٔ خبر: 107203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج روز نخست سال؛

تردد در جاده‌های خوزستان ۱۰۹ درصد رشد داشت

تردد نوروزی فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تردد در جاده‌های خوزستان در هفته نخست سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: در بازه زمانی یکم تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد چهار میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۲۷ تردد در جاده‌های  خوزستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۱۰۹ درصدی را نشان می دهد.
وی سهم تردد خودروهای سنگین از این آمار را ۴۲۶ هزار و ۱۵۲ خودرو بیان کرد و افزود: آمار تردد خودروهای سنگین نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: ورود ماشین‌های سبک و سنگین به خوزستان در این مدت ۲۳۸ هزار و ۸۰۸ خودرو بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷۱ درصد رشد افزایش داشته است.
بهرامی نیا ادامه داد: تعداد ۲۱۴ هزار و ۳۹۰ خودرو نیز در این مدت از خوزستان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی بیشترین تردد ثبت شده در بازه زمانی یاد شده را در جاده‌های رفت و برگشت شوش - اهواز،  اهواز - ملاثانی، سه راهی آغاجاری - بهبهان،  رفت ماهشهر - بندر امام خمینی(ره) و ورودی شرق اهواز بیان کرد.