شناسهٔ خبر: 107223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افزایش ۴۶ درصدی تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:از روز بیست و پنجم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کهگیلویه و بویراحمد عابد محمدی روز یکشنبه اظهار داشت:کهگیلویه و بویراحمد تعطیلات نوروزی امسال رتبه هشتم استان های کشور از نظر افزایش تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه پارسال را داشته است.

وی تصریح کرد:از روز بیست و پنجم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از این تعداد 255 هزار دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند.

محمدی افزود:جاده های ارتباطی یاسوج به اصفهان، یاسوج به بابامیدان و بابامیدان به گچساران شاهد بیشترین حجم تردد در سفرهای نوروزی امسال بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:تعطیلات نوروزی امسال به طور میانگین روزانه ۲۱۷ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده اند.

محمدی عنوان کرد: بیشترین تردد ثبت شده در استان مربوط به روز پنجم فروردین امسال به میزان ۲۶۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افرادی که در نیمه دوم تعطیلات نوروز قصد مسافرت در استان را دارند وسیله نقلیه خود را قبل از سفر بازنگری کنند تا از ایمنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

وجود بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ جاذبه گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد، این استان را میزبان خیل عظیم گردشگران در روزهای تعطیل کرده است.