شناسهٔ خبر: 107229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور خدمت رسانی مطلوب به مسافران جاده ای؛

۴۵ مجتمع خدماتی -رفاهی بين راهی در جاده های شمال استان كرمان در حال بهره برداری است

45 مجتمع خدماتي -رفاهي بين راهي در جاده هاي شمال استان كرمان در حال بهره برداري است در حال حاضر تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی – رفاهی بين راهی تحت نظارت اداره كل در حال بهره برداری و در طول راههای حوزه استحفاظی شمال استان به مسافران جاده ای خدمت رسانی می كنند و ۳۷ مجتمع ديگر هم در حال ساخت هستند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مدير كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: ايجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی مترددين جاده‌ای و آمادگی كامل جهت ارائه خدمات بهينه ومطلوب به كاربران جاده‌ای در مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بين‌راهی و تیر پارک ها با رعايت تمامی پروتكل های بهداشتی الزامی است.

احسان عراقی زاده با بيان اين مطلب كه مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها مكان هايی هستند كه در آنها خدمات لازم به رانندگان و مسافرين داده می شود تا بتوانند استراحت كافی داشته باشند، افزود: براساس بررسی های كارشناسی انجام شده حدود ۵۷ درصد از تصادفات در جاده های استان كرمان ناشی از واژگونی است كه علت آن هم خستگی و خواب آلودگی می باشد كه در اين راستا مجتمع ها نقش مهمی در ايمنی محورها و كاهش تصادفات جاده ای دارند.

عراقی زاده با اشاره به اينكه تعداد ۲۴ مجتمع‌ در حال احداث و تعداد ۶۰ مجتمع برای اخذ موافقت اصولی در حال استعلام از سایر ارگان‌ها هستند، يادآور شد: جهت تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصی راههای دسترسی و ورودی های آنها را اداره كل اجرا می كند و طی سال گذشته تاكنون راههای دسترسی ۷ مجتمع با اعتباری بالغ بر ۴۰ ميليارد تومان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جامع نظارت بر عملكرد مجتمع‌های خدماتي رفاهی - بین‌راهی سازمان متبوع برخوردهای جدی پیش‌بینی شده است، گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده ای به عنوان یکی از تاسیسات جانبی راه در ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای، افزایش ایمنی راه و تردد، کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و رفع خستگی مسافران در طول سفر با توقف کوتاه نقش موثری را ایفا می‌کنند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت صحیح مجتمع‌های بین راهی علاوه بر حفظ وضع موجود، بهبود و توسعه خدمات با استفاده از روش‌های جدید و نوآورانه تضمین کننده رضایت مشتریان و کاربران جاده‌ای است بر نقش اساسی و کلیدی این مجتمع‌ها در ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ای تاکید کرد.

احسان عراقی زاده در انتها ياد آور شد: مجتمع داران موظف به ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران هستند لذا چنانچه مسافران گرامی با هرگونه قصوری در اين رابطه مواجه شدند، می توانند مراتب را از طريق سامانه های ۳۰۰۰۷۰۷۰ به واحد های رسيدگی به شكايات اين اداره كل اطلاع دهند.