شناسهٔ خبر: 107238 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اقدامات ۱۴۰۰ و برنامه های ۱۴۰۱ بنادر گیلان اعلام شد:

رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر گیلان/ تخلیه و بارگیری ۱.۶ میلیون تنی در بنادر انزلی و آستارا/ جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی در دستورکار

بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر استان نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۹) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا آبایی درباره اهم اقدامات بندری و دریایی گیلان در سال گذشته، گفت: طی سال گذشته شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بودیم و بیش از ۱ میلیون و ۶۷۶ هزار تن کالا در بنادر انزلی و آستارا تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال ۹۹، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و حدود ۱۷ هزار تن نیز مربوط به کالاهای نفتی بود که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۳ هزار تن کالای نفتی از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است که به ترتیب شاهد رشد ۷۹ و ۸ درصدی در مجتمع بندری انزلی و بندر آستارا بودیم.

آبایی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۶ کشتی وارد بنادر استان گیلان شده است، بیان کرد: ۶۴۳۳ TEU در سال ۱۴۰۰ در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار، سهم بنادر انزلی و آستارا به ترتیب ۵۳۰۴ TEU و ۱۱۲۹ TEU بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در خصوص مهم‌ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بنادر استان گیلان نیز گفت: پیاده‌سازی سند راهبردی و نقشه راه بازاریابی، توسعه بازار، استفاده بهینه از تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استان از جمله مهم‌ترین اهداف حوزه بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال جاری خواهد بود.