شناسهٔ خبر: 107243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافران نوروزی در استان كرمان

 افزایش 50 درصدی تردد مسافران نوروزی در استان كرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمان از افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافران نوروزی درمحورهای برون شهری استان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، احسان عراقی زاده گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه) تا ۸ فروردین ماه، ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ مسافر در ۱۶ هزار و ۸۱۰ سفر در سطح استان جابجا شده که این تعداد (مسافر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

عراقی زاده اظهار داشت : در طرح نوروزی محورهای استان كرمان تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ۵۵ اکیپ ثابت و سیار راهداری و با به کارگیری ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای در حال خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح پ‍ویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی فولاد مشیز محور بردسیر به کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز خستگی و خواب آلودگی است و بر همین اساس از تمام هموطنان می‌خواهیم به ازای هر۲ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های بین راهی استراحت کنند.

احسان عراقی زاده با بيان اين مطلب كه مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها مكان هايی هستند كه در آنها خدمات لازم به رانندگان و مسافرين داده می شود تا بتوانند استراحت كافی داشته باشند، افزود: براساس بررسي های كارشناسی انجام شده حدود ۵۷ درصد از تصادفات در جاده های استان كرمان ناشی از واژگونی است كه علت آن هم خستگی و خواب آلودگی می باشد كه در اين راستا مجتمع ها نقش مهمی در ايمنی محورها و كاهش تصادفات جاده ای دارند.

مديركل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان كرمان با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی تلفیقی از فعالیت‌ها و خدمات مختلف از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه‌ها نمازخانه‌ها، تعمیرگاه، سرویس‌های بهداشتی و ... است، افزود: این ساختمان‌ها در طول شبکه راه‌ها ایجاد می‌شوند تا بر اساس امکانات فیزیکی، تمیزی و خدماتی با کیفیت مناسب، توقعات، خواسته‌ها و نیازهای مسافران را تامین کنند.

احسان عراقی زاده از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه ریزی آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.