شناسهٔ خبر: 107245 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

بازدید نوروزی بیش از ۱۴ هزار نفر از مجتمع بندری خرمشهر

بندر خرمشهر به گفته مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، طی ۶ روز نخست سال جاری بیش از ۱۴ هزار گردشگر از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن اعلام این خبر گفت: تا ششم فروردین ماه سال جاری و بعد از دو سال وقفه، تردد بیش از ۱۲ هزار و ۲۵۶ گردشگر دریایی در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است؛ این میزان از تردد در قالب ۴۳۵۰ سفر دریایی طی۶ روز نخست سال جاری از مبدا اسکله‌های دریایی بندر خرمشهر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص بازدید کاروان‌های راهیان نور و مسافران از  بندر خرمشهر گفت: در این ۶ روز بیش از ۱۴ هزار نفر از میهمانان نوروزی، از جاذبه‌های مجتمع بندری خرمشهر دیدن کردند.

اسعدی گفت: ساختمان مرکزی قدیمی، محوطه‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات و تأسیسات بندری، مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، نوار مرزی و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون از جمله مکان‌های مورد بازدید در مجتمع بندری خرمشهر است.

وی عنوان کرد: بندر خرمشهر یکی از ظرفیت‌های مهم و اساسی شهرستان است که هر ساله در ایام نوروز، مسافران و گردشگران زیادی در آن حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور حفظ و ارتقا ایمنی، امنیت و سلامت گردشگران و مسافران در محوطه بندری به صورت شبانه‌روزی آماده فعالیت هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور است.