شناسهٔ خبر: 107254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی:

درحال تامین ناوگان حمل و نقل جاده ای اضطراری هستیم

صحراگرد

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل بازگشت زائران نوروزی از شهر مشهد در حال تامین ناوگان حمل و نقل جاده ای اضطراری و کمکی هستیم هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، رضا صحراگرد با اعلام این خبر افزود: به علت شروع کرونا در دو سال گذشته مسافرت زائران به این شهر با کاهش رو به رو بود ولی امسال بواسطه تزریق واکسن و کمتر شدن محدودیت ها در استان با تراکم مسافران و زائران نوروزی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: جلسات متعدی در هفته‌های گذشته با مسوولان استانی برای تامین ناوگان انجام شد، همچنین مسیرهای پر تقاضا نیز شناسایی شد و مکاتباتی با راهداری های شهرستان‌ها برای تزریق ناوگان و جا به جایی مسافران صورت گرفت.

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: از تاریخ چهارم فروردین ماه سال جاری تا هشتمین روز این ماه، ۹۵ دستگاه فوق‌ العاده به غیر از سرویس های ثابت برای جا به جایی مسافران در اختیار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیرهای اصفهان و شمال با ازدحام مسافر مواجه است، گفت: با تزریق ناوگان تلاش شد تا زائرانی که به شهر مشهد سفر می‌کنند با خاطر خوبی این شهر را ترک کنند.

صحراگرد افزود: از صبح امروز تاکنون نیز ۲۵ دستگاه اتوبوس برای مسیرهای پرتقاضا تامین شد.

وی بیان کرد: سعی شد تا با فراهم کردن فروش بلیط اینترنتی درخارج از پایانه امام رضا (ع) تاحدودی حضور زائران در پایانه تسهیل شود که تاکنون ۸۸ درصد این کار محقق و باعث تسهیل در روند کار شد.

طبق اعلام استانداری خراسان رضوی از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر کرده‌اند و مطابق آمار سالهای گذشته حدود ۱۵ درصد مسافران مشهد در ایام نوروز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی را برای سفر به این کلانشهر انتخاب می‌کنند. 

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اعلام کرد: ظرفیت روزانه ورود یا خروج مسافر از طریق ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس برون شهری و خودروهای سواری کرایه به مشهد و یا از مشهد به سایر شهرها ۲۵ هزار نفر بود که اکنون ظرفیت خروج در برخی روزها به حدود ۲۹ هزار مسافر افزایش پیدا کرد.