شناسهٔ خبر: 107265 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

ثبت بیش از ۱۸۸۴ هزار سفر ریلی/جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده ای/اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و۳۶۴ هزار مسافرهوایی

مسافر.jpg بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری، ۲۹۶ هزار و ۱۱۹ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۸۸۴سفر ریلی ۱۱ هزار و ۵۲ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

بر اساس آمار ارائه شده از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم  فروردین ۱۴۰۱، معادل ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۹۸۵ نفر مسافر جاده‌ای داخلی و ۲۹۶ هزار و ۱۱۹ سفر جاده‌ای داخلی ثبت شده است.

در بخش ریلی نیز طی مدت زمان اعلام شده، در یک هزار و ۸۸۴ سفر ریلی۶۹۱ هزار و ۲۸۷ نفر جابه‌جا شدند.

این آمار در بخش هوایی داخلی و بین‌المللی شامل یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۸۷ نفر است و نشست و برخاست هوایی نیز در بخش داخلی و بین‌المللی ۱۱ هزار و ۵۲ فروند گزارش شده است.

در بخش دریایی ورود و خروج مسافر دریایی یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی ۹۴۵ هزار و ۲۷۲ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۱۴ هزار و ۷۲۰ فروند و ورود و خروج شناور دریایی نیز ۹۷ هزار و ۲۳۴ فروند ثبت شده است.

در مدت زمان اعلام شده متاسفانه تعداد تصادف منجر به فوت ۱۸۵فقره بوده است و تعداد تصادف منجر به جرح ۲هزار و۱۲۸فقره ثبت شده است.