شناسهٔ خبر: 107275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد:

بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده در اولویت قرار دارد

طلوعی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در حال حاضر با توجه به ثبت نام حدود ۱۳۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن، تنها برای ۳۵ هزار تن از آن ها زمین تامین شده است که برای جبران این تقاضا، بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، داود طلوعی اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهم استان قم در طول دوره چهار ساله، ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی است.

وی افزود: این سهم از ساخت برای مجموعه استان و همه شهرهای آن است که بخش خود مالکین و داخل محدوده بافت فرسوده را نیز شامل می شود.

طلوعی توضیح داد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار متقاضی مسکن در استان قم در سامانه نام نویسی کرده اند که برای کمتر از یک سوم از این تعداد، زمین تأمین شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی ها، حدود یکصد هزار متقاضی در نهایت حائز شرایط چهار گانه خواهند بود و با توجه به سیاست دولت سیزدهم می بایست برای این تعداد از متقاضیان، واحد مسکونی تأمین شود.

طلوعی تصریح کرد: بر این اساس می بایست از ظرفیت اراضی که در سال های گذشته واگذار شده اما هیچ گونه ساخت و سازی در مهلت مقرر در آن ها انجام نشده است استفاده کرد و تمامی آن ها به حکم قانون و برگه واگذاری، باز پس گیری شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: با رصد دقیق و وفق قانون و ضوابط قرارداد واگذاری، چنانچه مهلت قانونی ساخت و ساز در اراضی ملی واگذار شده، سپری شده باشد این اداره کل نسبت به باز پس گیری و تغییر کاربری آن به مسکونی، در راستای خانه دار کردن مردم شهر قم اقدام خواهد کرد.