شناسهٔ خبر: 107305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استانداری خوزستان تأکید کرد:

استفاده از تمامی ظرفیت ها آرام سازی محورها برای بازگشت مسافران نوروزی

محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان معاون عمرانی استانداری خوزستان بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها به منظور آرام سازی محورها برای بازگشت مسافران نوروزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد خانچی در ششمین جلسه راهبردی استان که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت بازگشت مسافران نوروزی باید مدیریت شده و از تمامی ظرفیت ها به منظور آرام سازی محورهای برای بازگشت مسافران نوروزی استفاده کرد.
وی افزود: حضور دستگاه های خدمات و امداد رسان در محورها ظرفیتی است که تأثیر لازم را بر مسافران نوروزی خواهد گذاشت.          
معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: آمارها نشان دهنده کاهش تصافات جاده ای در تعطیلات نوروز استان است و می توان این موضوع را مدیریت و تداوم بخشید.       
خانچی تأکید کرد: علی رغم کاهشی بودن، بیشترین تصادفات توسط راکبان متور در راه های روستایی به ویژه در روستاهای برخودار از جاذبه های گردشگری رخ داده است از این رو پلیس راه و راهنمایی و رانندگی باید آمارهای تفکیکی تصادفات را برای فرمانداران ارسال کنند و از ظرفیت دهیاران و بخش داران نیز استفاده کرد.        
وی با اشاره به اجرای پویش آرام برانید، سالم بمانید در سراسر کشور، بیان کرد: تمامی دستگاه از جمله صدا و سیمای مرکز استان به ویژه بخش رادیوی آن باید از بستر فضای مجازی و دیگر ظرفیت های خود برای تأثیرگذاری اجرای این پویش استفاده کنند.   
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی(ره) باید از هم اکنون کارشناسی محورهای حادثه خیز به ویژه محورهای منتهی به پایانه های مرزی استان در دستور کار قرار گرفته و مشکلات این محورها از جمله محور اهواز-خرمشهر و بستان-چذابه رفع شود چراکه به طور حتم استقبال خوبی از اربعین امسال صورت خواهد گرفت.

گفتنی است معاون عمرانی استانداری خوزستان پس از جلسه از مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بازدید کرد.