شناسهٔ خبر: 10731 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رحمانی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تقدیر از پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومه‌ای/ تاثیر قطار حومه‌ای قزوین بر کاهش بار ترافیک جاده‌ای

رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قطار حومه‌ای قزوین به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند گفت: قطعا آثار مثبت توسعه قطار حومه‌ای در کاهش هزینه حمل‌ونقلی خانوارها٬ آلودگی هوا٬ مصرف سوخت و ترافیک جاده‌ای خود را نشان می‌دهد.

رجب رحمانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فواید و آثار مثبت راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران-قزوین گفت: خدمات‌دهی ناوگان ریلی حومه‌ای تأثیر مستقیمی بر کاهش بار ترافیک جاده‌ای و روان‌سازی تردد خودروها در محور قزوین-کرج و کرج-تهران در صبح‌ها و محور تهران-کرج و کرج-قزوین در بعدازظهرها دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: قطار حومه‌ای قزوین به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند بر همین اساس می‌توان این پروژه‌ را ملی دانست و از تلاش‌ها و اقدامات بسیار مفید وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشکر از پیگیری‌های وزیر راه و  شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومه‌ای یادآور شد: هرچه حمل و نقل ریلی بین شهری در حوالی استان تهران توسعه پیدا کند و مردم به استفاده از این وسیله نقلیه راغب شوند قطعا آثار مثبتش در ارتقای ایمنی سفر٬ کاهش هزینه خانوارها٬ کاهش آلودگی هوا٬ کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ای و توسعه و آبادانی کشور خود را نشان می‌دهد.

روزانه یک  قطار ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعت۱۶:۲۰ از تهران به قزوین حرکت می‌کند. قیمت بلیت قطار ریل‌باس حومه‌ای قزوین-تهران ۳۰۰۰ تومان و ظرفیت آن ۳۳۶ نفر است. زمان سیر این قطار حومه‌ای ۲ ساعت است و در ایستگاه‌های هشتگرد٬ کرج٬ شهر قدس و تهران توقف می‌کند.

ساعت سیر قطار حومه‌ای تهران-قزوین طوری پیش بینی شده که پیش از ساعت ۷:۲۰ در ایستگاه راه آهن تهران باشد تا کارمندان و افراد شاغل پیش از ساعت ۸ به محل کار خود برسند همچنین ساعت برگشت هم پس از ساعت ۱۶:۲۰ یعنی پایان وقت معمول اداری خواهد بود. راه اندازی این قطارحومه‌ای از میزان بار ترافیک جاده‌ای تهران-قزوین می‌کاهد./

نظر شما