شناسهٔ خبر: 107336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به طورمیانگین روزانه :

ثبت بیش از۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتردد در محورهای برون شهری مازندران

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از ثبت میانگین روزانه بیش از ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه در محورهای این استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران  حسن جهانیان اظهار داشت : این تعداد تردد از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین امسال توسط سامانه های هوشمند در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۶ سامانه تردد شمار، ۴۵ دوربین نظارت تصویری، ۱۱۰سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۳سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و ۱۱ تابلوی پیام متغیر در جاده‌های استان  فعال است.

جهانیان شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و افزود: جاده‌های استان به این سیستم مجهز هستند.

وی ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان را از اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران برشمرد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: در ایام طرح نوروزی سال جاری محورهای ساری- قائمشهرو برگشت ، آمل –بابل و برگشت ، بابل –قائمشهر و برگشت، بابلسر – فریدونکنار و برگشت، آمل –محمود آباد و برگشت و محور چالوس –عباس آباد و برگشت پرترددترین محورهای استان بوده اند.

وی عنوان کرد :  در این ایام بازه زمانی ساعات ۱۷ الی ۲۰ هر روز شلوغ ترین ساعات در محورهای برون شهری استان مازندران بوده و روز  یکشنبه ۷  فروردین ۱۴۰۱ پرتردد ترین روز (( با بیش از  ۲میلیون ۶۳۰ هزار  تردد )) در ایام طرح نوروزی بوده است.

 جهانیان از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌های غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی از تداوم اجرای طرح نوروزی راهداری تا ۱۴ فرودرین ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۳۵۰ نفر نیرو در قالب اکیپ های راهداری، در ۲۰ راهدارخانه استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

انتهای پیام/