شناسهٔ خبر: 107341 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

نصب ۴۳۰۰ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/ فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های راهداری به منظور جلوگیری از سرقت علائم

به روزرسانی 100عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای پلدختر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های راهداری به منظور جلوگیری از سرقت علائم و نصب چهار هزار و ۳۰۰ تابلو در محورهای مواصلاتی خبر داد.

 فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سرقت علائم رانندگی و تجهیزات جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:‌ در سال گذشته با مشاهده سرقت علائم در راستای جلوگیری از سرقت تجهیزات جاده‌ای، گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی در حال گشت‌زنی هستد.

وی سرقت تجهیزات جاده‌ای را یکی از مشکلات موجود در ایمن سازی راه‌ها برشمرد و عنوان کرد: سارقان با سرقت تجهیزات جاده‌ای از جمله کابل برق روشنایی، علائم جاده‌ای شامل تابلو های مسیر نما، اخطاری و...، گاردریل، پایه گاردریل و... باعث به خطر افتادن جان هموطنان می‌شوند.

کرمی آمار سرقت سال ۱۴۰۰ اداره ایمنی و حریم راه‌ها را تشریح و عنوان کرد: ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن، ۵۲۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، دو هزار و ۵۰۰ عدد علائم، ۵۴۰ متر کابل، اقدام به سرقت دو دستگاه ترانس، سه هزار عدد پایه گاردریل و یک‌هزار و ۶۰۰ عدد شاخه گاردریل به سرقت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:‌ هزینه بالای نگهداری راه‌ها، خرید تجهیزات جاده‌ای و کمبود بودجه از مشکلات اصلی در حوزه ایمن سازی محورهای مواصلاتی است.

رفع نقاط حادثه‌خیز پرهزینه است

کرمی هزينه تصادفات جاده‌ای را به عنوان يكی از شاخص‌های مهم در اولويت‌بندی پروژه‌های ايمن‌سازی و اقدامات اصلاحی نقاط تصادف‌خيز مطرح و عنوان کرد: تصادفات جاده‌ای بـه دليل خسارات وارده به وسايل نقليه، محمولات، جـاده، علائـم، ابنيـه فنـی وكشـته و مجروح شدن افراد، هزينه‌هايی را به اجتماع تحميل می‌كند كه محاسبه ميزان ايـن هزينه‌ها برای كاربرد آن در تجزيه و تحليل نظام‌مند سرمايه‌گذاری در پروژه‌های ايمن‌سازی، از اهميت زيادی برخوردار است.

وی افزود: به منظور بررسی و اولويت‌بندی اصـلاح نقاط تصادف‌خيز، بايد بتوان به طور ميانگين به هر تصادف جاده‌ای بر مبنای شدت آن، هزينه‌های معين اختصاص داد تا اين هزينه با میزان سرمايه‌گذاری كه برای اصلاح نقطه انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با یادآوری پرهزینه بودن رفع نقاط پرحادثه، تاکید کرد: اغلب این نقاط در محورهایی قرار گرفته‌اند که نیاز به تملک زمین، تملک باغ، حذف دسترسی‌های آنتنی غیر مجاز احداث شده یا ساخت و احداث ابنیه فنی راه‌ها دارد که با توجه به کمبود شدید بودجه این موارد در حال انجام است.

به گفته کرمی در این راستا، نگهداری و ترفیع، تعمیر و نوکوبی گاردریل‌ها به میزان ۹۵ کیلومتر، تعمیر و نصب نیوجرسی مفصلی و لولایی معادل ۱۰ کیلومتر و نصب گل گارد روی نیوجرسی‌ها و گاردریل‌ها به میزان ۱۱هزار کیلومتر در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: ایمن‌سازی ۷۵۰ عدد سرگاردریل، نصب چهارهزار و ۳۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و علائم، ایمن‌سازی و آشکارسازی ۱۱۰ مورد از دوربرگردان‌ها و اجرای خط کشی سرد راه‌ها معادل دو هزار کیلومتر از دیگر اقداماتی بود که در بازه زمانی یکساله انجام شد.

انتهای پیام/