شناسهٔ خبر: 107345 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با جابه‌جایی بیش از ۳۵۸ هزار مسافر و گردشگر ثبت شد؛

رشد ۸۱ درصدی تردد مسافران دریایی در بنادر شرق هرمزگان در نوروز امسال

سفر دریایی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی ۳۵۸ هزار و ۴۶۴ مسافر و گردشگر در نیمه اول طرح تسهیل سفرهای نوروز ۱۴۰۱ در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته این میزان ۸۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با تشریح آمار جا به جایی مسافران در نیمه نخست از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بنادر هرمزگان از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به آمار مجموع تردد مسافران در حوزه بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: در دور اول این سفرها در مجموع جا به جایی و تردد، ۳۵۸ هزار و ۴۶۴ مسافر در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار ۸۱ درصد رشد یافته است.

محمدحسینی تختی با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافران در بندر شهید حقانی بندرعباس، تصریح کرد: در این مدت  ۱۱۷ هزار و ۳۸۹ مسافر در مسیر بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه ۹۰ درصد رشد داشته است و همچنین میزان جابجایی از بندر شهید حقانی به جزیره هرمز ۷۴ هزار و ۲۱ مسافر جا به جا شده است که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تردد ۷۶۱۴ شناور در مسیر‌های ورودی و خروجی به ثبت آمار‌های مسافری و گردشگری نیمه اول نوروز ۱۴۰۱ رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان یادآور شد: برای تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ فروند شناور مسافری برای انتقال مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز در نظر گرفته شده که این شناورها در مجموع ۳۶۸۲ صندلی ظرفیت دارند.

به گزارش مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، محمدحسینی تختی افزود: در حوزه بین اللملی با ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت تعداد ۳۲۵ مسافر توسط ۶ فروند شناور به بندر شارجه جابه جا شده است.