شناسهٔ خبر: 107363 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه‌های راهسازی در خوزستان/ هدف‌گذاری برای ساخت ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در خوزستان تا پایان دولت سیزدهم/ محور اهواز - خرمشهر چهارخطه می‌شود

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص تمام اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به خوزستان برای تخصیص به پروژه‌های زیرساختی حوزه راه در این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ راهسازی در استان باشیم.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره بازدید خود از محورهای بخش‌های جنوبی استان خوزستان در شهرهای آبادان و خرمشهر و نیز محورهای شادگان به سمت اهواز و کنارگذر ماهشهر، گفت: با توجه به اینکه در سفر ریاست جمهوری به خوزستان، شاهد مصوبات خوبی در جهت تسریع در پروژه‌های عملیات راه‌سازی و جاده‌ای در این استان بودیم، امیدواریم در عملیات اجرایی پروژه‌هایی که در قسمت‌های جنوبی استان در حال اجراست، تسریع قابل ملاحظه‌ای به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه امروز از محورهای شهرستان اهواز، رامهرمز، غیزانیه، عنابچه و کنارگذر شمال شرق و غربی اهواز بازدید کرده است، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای شروع عملیات اجرایی طرح‌های مذکور بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی بر اساس اولویت‌هایی که در بازدید امروز تعیین شد، صورت گرفت.

خادمی ضمن اشاره به ملاقات با استاندار خوزستان درباره برنامه اجرایی توسعه زیرساخت‌های راهسازی و جاده‌ای استان خوزستان، عنوان کرد: در این دیدار تصمیمات مشترکی برای تسریع در عملیات اجرایی و اولویت‌بندی پروژه‌های مد نظر که می‌تواند در استان بیشتر موثر باشد، اتخاذ شد. استاندار خوزستان تاکید داشت که برخی از پروژه‌ها به خصوص ورودی‌های استان و نقاط مواصلاتی آن به سمت استان‌های همجوار شامل فارس، اصفهان، بوشهر و ایلام، چهارخطه شوند. ما امیدواریم بتوانیم برنامه مدونی برای محور اتصالی استان خوزستان به استان فارس (اهواز به شیراز) که طول آن ۵۵۰ کیلومتر است، در دولت جدید تدوین کنیم. همچنین محور اتصالی اهواز به اصفهان را هم به عنوان یک محور اساسی در برنامه‌های مدون خود مد نظر قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای کشور ادامه داد: همچنین مقرر شد برای کریدور جنوبی استان خوزستان که از شلمچه آغاز می‌شود و پس از عبور از خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان در نهایت بوشهر می‌رسد، برنامه مشخصی تدوین و با اولویت بیشتری روی آن کار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه تمام اعتبارات مقرر تا پایان سال ۱۴۰۰ از ناحیه سفر ریاست جمهوری برای تخصیص به پروژه‌های زیرساختی حوزه راه در استان خوزستان، تزریق شد و انشاءالله نتایج آن را در سال ۱۴۰۱ خواهیم دید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای کشور بار دیگر تاکید کرد: اولویت ما در پروژه‌های زیرساختی حوزه راه در خوزستان اتصال محورهای مواصلاتی این استان به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و نیز توجه جدی به کریدور جنوبی استان خوزستان و همچنین محورهای بزرگراهی منتهی به مرزهای زمینی با کشور عراق از طریق مرزهای شلمچه و چذابه است.

وی افزود: در داخل استان هم بعضی از محورها از جمله محورهای جدید در کلانشهر اهواز، رینگ کمربندی (کنارگذر) شهر اهواز، محور اهواز به خرمشهر (با هدف چهارخطه کردن آن)، محور شوشتر به دزفول، محور ملاثانی به سمت شوشتر و ملاثانی به سمت مسجدسلیمان، مورد تاکید است که بودجه لازم برای آنها از محل اعتبارات استانی یا سایر منابع که در ردیف‌های اعتباری قانون بودجه برایشان پیش‌بینی شده است، تامین و عملیات اجرایی آنها انجام خواهد شد.

خادمی گفت: هم اکنون در استان خوزستان مجموعا ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث است و با توجه به مصوبات هیئت دولت در استان و تاکید بر افزایش ظرفیت و توجه به زیرساخت‌های استان خوزستان در سفر هیئت دولت، امیدواریم در دوره ۴ ساله دولت مردمی حداقل ۳۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم.