شناسهٔ خبر: 107371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۱ صورت پذیرفت

بهره‌برداری از اولین پروژه راهداری در استان مرکزی

روشنایی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اتمام عملیات احداث دو کیلومتر روشنایی طولی در آزادراه ساوه-تهران محدوده گردنه رنگرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهداف سال ۱۴۰۱ با اولویت ارتقای ایمنی راه‌ها گفت: با همت و تلاش شبانه روزی راهداران اولین پروژه راهداری در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای احداث و بهره‌برداری از این طرح افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است تا کاربران جاده‌ای از نهایت ایمنی در محدوده مذکور بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حال حاضر راه‌های استان مرکزی مجهز به ۳۵۵ کیلومتر روشنایی طولی است که حدوداً شامل یک سوم از راه‌های اصلی، بزرگراه و آزادراههای استان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار کیلومتر روشنایی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در آزادراه ساوه-تهران احداث شده بود و در بهار امسال و همزمان با ایام نوروز دو کیلومتر دیگر در محدوده گردنه رنگرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

جهانی در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی پیش بینی شده و اقدامات بعمل آمده، زیرساخت شش کیلومتر روشنایی نیز اجرا شده است که انشاالله بزودی و در همین فصل بهار افتتاح خواهد شد.

وی ارتقای ایمنی راه‌ها را مهم‌ترین هدف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برشمرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ بر اساس اهداف دهه ملی ایمنی حمل و نقل اقدامات قابل توجهی همسو با ایمن سازی فیزیکی راه‌ها انجام خواهد شد تا زمینه ساز تحولی نوین در عرصه ایمنی راه‌ها باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سه مولفه ایمن سازی فیزیکی، هوشمندسازی راه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیک برای رانندگی ایمن را در صدر برنامه‌های مؤثر آن اداره کل با چشم انداز بلند مدت عنوان کرد.