شناسهٔ خبر: 107374 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبارهای بهاری مهمان مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز/ روند افزایشی دما در پایتخت تا دوشنبه

آب و هوا کارشناس سازمان هواشناسی رگبارهای بهاری را برای مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی کرد و گفت: روند افزایشی دما در پایتخت تا دوشنبه ادامه خواهد یافت.

امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز پنجشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، گفت: امروز برای برخی مناطق از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران، استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم و همچنین گیلان و مازندران، افزایش ابر و رگبارهای بهاری به ویژه در ارتفاعات را پیش‌بینی می‌کنیم که می‌تواند با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه باشد.

وی افزود: فردا در مرکز، شرق و شمال شرق، ابر و گاهی بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است و شنبه تا دوشنبه جوی پایدار در کشور خواهیم داشت که در این مدت افزایش دما هم به ویژه در نیمه شمالی کشور هم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: وزش گرم‌بادهای جنوبی روی استان‌های ساحلی خزر و اردبیل منجر به افزایش محسوس دما خواهد شد و ذوب شدن برف‌ها را به همراه خواهد داشت و احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی هم وجود دارد.

به گفته نقشینه، دوشنبه در شمال غرب و غرب، وزش باد و روی ارتفاعات این مناطق بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی گفت: امروز ساحل شرقی دریای خزر و از بعد از ظهر فردا جمعه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای تهران هم طی ساعات آتی بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کرد و گفت: گاهی وزش باد در پایتخت شدید خواهد شد و احتمال رگبار و رعد و برق برای امشب در تهران وجود دارد.

نقشینه همچنین با بیان اینکه کمینه دما امروز صبح در تهران ۱۲ درجه گزارش شد، در عین حال از روند افزایشی دما برای پایتخت تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای تهران امروز ۲۳، فردا ۲۴، پس‌فردا ۲۵ درجه خواهد بود و روزهای یکشنبه و دوشنبه هم به ۲۸ و ۲۹ درجه خواهد رسید.