شناسهٔ خبر: 107381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز صورت پذیرفت :

اعزام ۱۷۰ دستگاه ناوگان عمومی از مازندران به اردوهای راهیان نور

مازندران- راهیان نور سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : در ایام نوروز (از تاریخ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۹ فروردین ۱۴۰۱) ۱۷۰ دستگاه ناوگان عمومی حمل و نقل با استفاده از اتوبوس از استان مازندران به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران  ابوالفضل صفری گفت: در حوزه راهیان نور به دلیل کاهش شیوع کرونا، ‌امسال شرایط مناسب‌تر بود و زائرانی که قصد سفرهای راهیان نور به جنوب و غرب کشور داشتند با استفاده از ۱۷۰ دستگاه ناوگان عمومی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

 صفری اظهار داشت: در راستای توجه به راهیان نور به عنوان مهم‌ترین ظرفیت عملیات فرهنگی  ۸۰دستگاه اتوبوس از مرکز استان ،۲۵ دستگاه از غرب استان ،۱۹ دستگاه از قائمشهر و ۴۶ دستگاه از بابل، حدود۶ هزار و ۴۶۰ نفر از مسافران راهیان نور را غرب و جنوب کشور جابه جا کردند.

وی اظهار کرد: بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، روایت در صحنه حماسه کربلای ایران و مناطق عملیاتی گنجینه پنهان و آشکاری برای تعمیق باورها برای نسل انقلاب است.

 صفری با تأکید بر اینکه اولویت ما در سفرهای جاده‌ای، ایمنی است، گفت: ‌وضع ایمنی بسیار مهم است در موضوع پروتکل‌‌های بهداشتی هم تابع ستاد ملی مقابله با کرونا بودیم و ابلاغیه‌ ها با دقت اجرا شد.

وی ادامه داد: ایمنی وسیله نقلیه از دیگر موارد مورد توجه بیشتر خصوصا در‌ سفرهای نوروزی بود مراکز معاینه فنی ما ۲۴ ساعته باز و برگه معاینه فنی اتوبوس‌ها کنترل می شد و مدیران فنی شرکت‌‌ها بر عملکرد ناوگان خود نظارت داشتند و همچنین نماینده‌های این اداره کل ، بازرسی‌های خود را در جاده‌ها به صورت دوره‌ای از ناوگان انجام دادند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:‌ از راننده‌ها ، خواسته‌ا یم که به عنوان راننده حرفه‌ای سرعت ممطئنه را رعایت کنند همچنین رانندگی تدافعی را بررسی کردیم یعنی سهم درگیر شدن‌ راننده در تصادفات باید کاهش یابد نه مقصر بودن‌ راننده، ‌راننده‌های ما حرفه‌ای هستند و در قالب رانندگی تدافعی باید تلاش کنند که اگر راننده خودروی شخصی سبقت غیر مجاز ‌بگیرد حتی المقدور راننده ناوگان عمومی ما به شکلی مدیریت کند که صحنه کنترل شود و شدت سوانح رانندگی کاهش یابد.