شناسهٔ خبر: 107382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پیمان‌سپاری ٨٨ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و راه اصلی در آذربايجان‌غربی

مهاباد پیمان‌سپاری ٨٨ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و راه اصلی انجام شده و امسال عملیات احداث این پروژه‌های جدید آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی در بازدید از عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح محمدیار و قسمتهای باقی‌مانده کریدور در بزرگراه ارومیهمهابادمیاندوآب گفت: علاوه بر پیشبرد پروژه‌های راهسازی امسال ساخت و توسعه ٨٨ کیلومتر با اعتبار ۶ هزار و ١٩۶ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، بهسازی و تعریض محور خوی_فیرورق، کمربندی منطقه آزاد ماکو تا بازرگان و تعریض محور میاندوآب-شاهین‌دژ را از جمله پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: امسال ١۵ کیلومتر از محور شاهین‌دژ به تکاب تعریض و بهسازی می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش ۵ هزار و ٧۵٨ میلیارد ریال در آذربايجان‌غربی به بهره برداری رسید که ١٣ کیلومتر از بزرگراه ارومیه-مهابادمیاندوآب، ۵ کیلومتر از محور میاندوآبسرچم و ١٠ کیلومتر پروژه تعریض محور خویقطور_رازی از مهمترین پروژه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده احداث تقاطع غیر همسطح محمدیار امسال به پایان برسد، افزود: اردیبهشت امسال سه‌راهی دارلک -مهاباد، قسمت پرتردد بزرگراه ارومیهمهابادمیاندوآب به طول٢ کیلومتر و ۵۰۰ متر تکمیل می‌شود.