شناسهٔ خبر: 107387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

تردد ۱۶۶ هزار مسافر از طریق پایانه های مرزی آذربایجان غربی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان نهم فروردین ماه سال جاری

D5122421-2133-4452-85EC-8CDE10C57D05.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در چهارمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان از تردد ۱۶۶ هزار مسافر از طریق پایانه های مرزی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان نهم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، چهارمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی در سال جاری به ریاست مدیرکل دفتر فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری و به دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت سایر اعضای کمیسیون در سالن شهید سردار قاسم سلیمانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه گفت : از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز نهم فروردین سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی  استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱.۹۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود : در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۷ میلیون و ۴۱۱ هزار خودرو بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۳۱.۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

شکری اظهار داشت : از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان نهم فروردین سال جاری ۱۲۶۶ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش ۱۷ درصدی تردد مسافرین نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ادامه داد : بالغ بر ۱۶۶ هزار مسافر در مدت زمان ذکر شده از پایانه های مرزی استان تردد کردند که بیشترین ترددها به ترتیب در پایانه مرزی بازرگان ، پایانه مرزی رازی و پایانه مرزی تمرچین انجام شد که میانگین تردد روزانه مسافر از پایانه های مرزی استان ۱۲ هزار نفر است. 

شکری گفت : از آغاز طرح نوروزی تا ۹ فروردین ماه سال جاری از تعداد ۱۵۸۶ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که موارد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت : علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی ، پایانه های مسافری ، شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور و گشت های مستمر و شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی استان ، نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و ارائه سفر ایمن برای مسافرین ، ۶ نوبت جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل در ۲۰ روز گذشته برگزار گردیده است.