شناسهٔ خبر: 107395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در کشور صورت گرفت

مشارکت رانندگان حمل و نقل کالا در اجرای طرح گشت کنترل جاده ای

رانندگان کالا سمنان.jpg در طرحی ابتکاری رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان سمنان به منظور ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای، برای استقرار در قالب گشت کنترل در محورهای مواصلاتی در تعطیلات پایانی طرح نوروزی اعلام آمادگی کرده و مشارکت خود را به مرحله اجرا درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رانندگان بخش خصوصی حمل و نقل کالا، مشارکت خود را در خصوص اجرای طرح گشت کنترل جاده ای در حضور منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سرهنگ کبیری فرماندهی پلیس راه استان اعلام نمودند.

احسان منصور کیایی در حضور رانندگان حمل و نقل کالا عنوان نمود: بعد از گذشت بیش از دو سال سخت و وهم انگیز از استیلای کرونا بر جهان و ایران امسال شاهد این بودیم استان، میزبان و معبر خیل عظیمی از مسافرین نوروزی است و آمار نشان می‌دهد که مسافرت های نوروزی رشد زیادی داشته است و در راستای کاهش تصادفات در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی باید حضور و گشت‌های ثابت و سیار راهداری و پلیس راه افزایش یابد تا در پایان تعطیلات شاهد کاهش تصادفات دراین محور پرتردد باشیم لذا در این خصوص با اعلام آمادگی  رانندگان در بخش خصوصی حمل و نقل کالا جهت مشارکت در اجرای طرح گشت کنترل جاده ای، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز استقبال نموده و همکاری لازم را خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین تصریح کرد: طرح ابتکاری رانندگان حمل و نقل کالای شهرستان سمنان به منظور ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای و همراهی با گشت های مشترک تأثیر بسزایی در نظارت، کنترل و اجرای قوانین حمل ونقل خواهد داشت.

وی یادآور شد: اینکه رانندگان بخش خصوصی خودجوش و مردمی برای سلامت هموطنان از هیچگونه کمکی فروگذار نیستند جای تقدیر دارد و نشان دهنده این است که فرهنگ ایثار و مهربانی در جمهوری اسلامی ایران پیوسته جاریست.

منصور کیایی افزود: این طرح در قالب گشت‌های مشترک راهداری، پلیس‌راه و مردمی رانندگان بخش خصوصی حمل و نقل کالا در محور‌های مواصلاتی پرخطر و پرتردد با هدف تشدید کنترل‌های میدانی ترافیک و ارتقای ضریب امنیت جاده ای و کاهش تصادفات و تلفات صورت می گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اشاره کرد: در نشست مشترکی که با فرماندهی پلیس راه استان داشتیم نیز مقرر شد با هرگونه تخلفی از سوی رانندگان برخورد قاطعانه شود و یقینا هیچ گونه مماشاتی در این باره، دیده نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: همفکری و همکاری با متولیان این امر می تواند اثرات ارزشمندی را در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای بجا گذارد و امیدواریم شروع این طرح مردمی بتواند به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، فرهنگ سازی خوبی را به همراه داشته باشد.

منصور کیایی در پایان با تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان خواستار همکاری و تعامل حداکثری کاربران جاده ای با تیم های کنترل و نظارت راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه در راستای اجرای این طرح شد.