شناسهٔ خبر: 107402 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد؛

تخلیه و بارگیری ۴۶ میلیون تن کالا دربندر امام (ره) در سال گذشته

بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، با بیش از ۱۷ درصد رشد به ۴۵ میلیون و ۹۷۶ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: طی سال گذشته به دنبال پهلوگیری ۲۸۹ فروند کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع بزرگ بندری،  ۱۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم تخلیه شده است که ۱۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از ۲۹ میلیون کالای غیرنفتی در بازه‌ زمانی یاد شده تخلیه و بارگیری شده است که در حدود ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به افزایش نزدیک به ۴ میلیون تن به حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به سال گذشته، گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای با رشدی بیش از ۳۱ درصد در دوازده ماهه سال گذشته به ۱۶ میلیون و ۶۶۵ هزار تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از رونق فعالیت‌های مرتبط به ترانزیت فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن کالای در ۱۲ ماهه سال قبل با بهره گیری از موقعیت ممتاز بندر امام خمینی (ره) ترانزیت شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی درباره تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری یادآور شد: ۱۲۸ هزار و ۷۶۸ TEU در ۱۲ ماهه سال گذشته در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده  است که رشد بیش از ۸ درصد را نشان می‌دهد.