شناسهٔ خبر: 107415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى اعلام كرد:

پاكسازى ١٣٠ كيلومتر حريم راه در استان با اجراى طرح نوروزى/نصب ٦٠٨ علائم جهت نما و مسيرنما

حریم راه مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى با اشاره به اجراى طرح نوروزى از پاكسازى ١٣٠ كيلومتر حريم راه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت گفت: در اين مدت ٢ هزار و ٢٦٢ عدد علائم شستشو، ٦٠٨ عدد علائم جهت نما و مسيرنما نصب و ٢٢٧ عدد تابلوهاى فرسوده و غيرمجاز جمع آورى شده است.
وى به استقرار مستمر  ٢٦٦ نماينده در محل آماده شده توسط ستاد خدمات سفر اشاره كرد و افزود: ١٠٩ مورد جلوگيرى از فعاليت دستفروشان و رفع تجاوز به حريم راه ها انجام و ٤١ كيلومتر از پاركينگ ها پاكسازى شده است.
وى با بيان اين كه با اجراى طرح نوروزى ١٨٥ عدد حفاظ هاى ايمنى تعمير و نصب و ١١ عدد سيستم روشنايى بازبينى و تعمير شده است، اظهاركرد: اجراى ١٥٤ عدد سرعتكاه و علائم مربوطه، ٤٤ مترمربع لكه گيرى هندسى راه و درزگيرى سطح جاده به طول ٤ متر از اقدامات ديگرى است كه طى اين مدت انجام شده است. 
شهامت همچنين از اصلاح ٥٠٥٠ مترمربع شيب شيروانى، ٤٣٠ كيلومتر برف روبى و ٣٠٥ تن نمك پاشى در محورهاى استان خبر داد و افزود: ٢٠ كيلومتر ترميم افتادگى لبه آسفالت، ٣٠ كيلومتر شانه سازى، ٤٣٠ مترمكعب مرمت آبشستگى راه ها و شانه راه ها و ٢٤ كيلومتر تنظيم سطح بستر حريم از ديگر اقدامات انجام شده در طرح نوروزى است.
به گفته مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى، ١٣١ تن  گودافتادگى يا چاله با آسفالت، ٨٢ مورد بازگشايى و پاكسازى دهانه ورودى و خروجى پل ها، ٥٤٧ مورد بازديد از پل ها،٣ مورد بازديد و پاك سازى تونل ها و ٤ مورد دريوانسيون دهانه پل ها نيز انجام شده است.