شناسهٔ خبر: 107421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبرداد؛

برقراری ۲۱۸۴پرواز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد/ اعزام و پذیرش بیش از سیصد هزار مسافر نوروزی

فرودگاه مشهد نوروز1401 مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت:با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۲۱۸۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۱هزار و ۲۸۶ نفر مسافر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ثبت شده است.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و استقبال مسافران از سفرهای هوایی افزود: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دهم فروردین۱۴۰۱،تعداد ۲۱۸۴ پرواز ثبت شده است و همچنین  ۳۰۱هزار و ۲۸۶ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

وی ضمن اعلام رشد آمار پرواز فرودگاه بین المللی مشهد در سال ۱۴۰۱ افزود: در مدت یاد شده ۹۱۲ پرواز داخلی به مشهد با پذیرش ۱۲۴ هزار و ۹۴۴ نفر مسافر انجام شده است. همچنین در پروازهای خروجی داخلی ۹۱۱ پرواز با اعزام ۱۲۳هزار و۸۹۶ نفر مسافر ثبت شده است.

امانی بنی در مورد سفرهای خارجی تصریح کرد: در ۱۵ روز گذشته از آغاز سفرهای نوروزی، ۱۷۹ پرواز بین المللی در مشهد بر زمین نشسته است که ۲۴هزار و ۶۸۵ نفر مسافر در فرودگاه مشهد پذیرش شده اند و همچنین در پروازهای خروجی خارجی ۱۸۲ پرواز انجام شده است و ۲۷ هزار و ۷۶۱نفر مسافر در این مدت اعزام شده اند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در مدت زمان یادشده  در مجموع پروازهای داخلی و خارجی ازفرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد  ۲۱۸۴ پرواز انجام شده است که ۳۰۱هزار و ۲۸۶ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: در سفرهای نوروزی  امسال۱۱۴ پرواز فوق العاده برنامه ریزی شده که ۸۵ پرواز داخلی و ۲۹ پرواز خارجی است.

به گفته امانی بنی بیشترین مقصد پروازهای خارجی مسیر مشهد- نجف بوده و در پروازهای داخلی مسیر مشهد- تهران بوده است همچنین بیشترین پرواز فوق العاده  داخلی  نیز درمسیر مشهد به تهران  ثبت رسید.

وی در ادامه با اشاره به افزایش پرواز و مسافر نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: در تعداد پرواز  نسبت به سال ۹۸  و قبل از کرونا، شاهد افزایش یک درصدی بوده ایم  ولی در اعزام و پذیرش مسافر کاهش  ۸ درصدی داشته ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در پایان گفت: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برای نوروز۱۴۰۱برنامه های ویژه و متنوعی برای استقبال  از مسافران نوروزی در نظر گرفته بوده است که ضمن افزایش تمهدات کرونایی ، برقراری آمادگاه‌های نوروزی برای مسافران، استقبال خادمان حرم رضوی، اهدای هدایای متبرک، اجرای سرود در استقبال از مسافران خارجی و داخلی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اصلی‌ترین محور طرح نوروزی این فرودگاه در مدت یادشده بوده است.