شناسهٔ خبر: 107440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز در خراسان شمالى ثبت شد:

بيش از ٦ ميليون و ٧٠٠ هزار تردد در محورهاى استان/ افزايش ٤٧درصدى ترافيك در خراسان شمالى

تردد بيش از ٦ ميليون و ٧٠٠ هزار تردد وسايل نقليه از ٢٥ اسفند سال گذشته تا ١٢ فروردين ١٤٠١ در محورهاى خراسان شمالى ثبت شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٤٧ درصد افزايش يافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى استان تردد ورودى به استان را بيش از ٦٥١ هزار وسيله نقليه و تردد خروجى را بيش از ٦١٣ هزار وسيله نقليه برشمرد و گفت: تردد ورودى و خروجى استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب ٤٨ درصد و ٥٠ درصد افزايش يافته است.
وى همچنين از جابجایی بيش از ٨٥ هزار مسافر توسط ٩هزار و ٣٩٧  سفر با ناوگان عمومی استان طی اجراى طرح نوروزى خبر داد و افزود: میزان سفرهای انجام شده و تعداد جابجایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ٧ درصد و ١٥ درصد كاهش یافته است.
وی اظهاركرد: در این مدت  هزار و ٥١٤ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری بازدید شده که شامل ٩١٦ دستگاه ناوگان باری، ٣٣١ دستگاه ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی و ٢٦٦ دستگاه سواری کرایه عمومی است و از این تعداد، ٢٤٠ دستگاه ناوگان مرتکب تخلف شده اند.
مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى افزود: بیشترین تخلف ها در خصوص نداشتن تجهیزات ایمنی، مسافر مازاد بر ظرفیت، عدم رعایت محدودیت تردد در ناوگان باری و تخلفات حادثه ساز بوده است.
شهامت ادامه داد: طى اجراى طرح نوروزی امسال، ١٩ هزار و ٨٥ تخلف سرعت غیرمجاز به ويژه تخلف متوسط سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط سامانه های ثبت تخلفات جاده ای ثبت و به منظور اعمال جریمه به پلیس راه ارسال شده است.