شناسهٔ خبر: 107447 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد ملایم در پایتخت/ آغاز رگبار پراکنده از روز پنجشنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد ملایم در پایتخت خبر داد و گفت: روز پنجشنبه رگبار پراکنده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی آغاز خواهد شد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تا روز سه شنبه، ۱۶ فروردین ماه، برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش گرمباد و افزایش تدریجی دما را برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های اردبیل و گیلان خواهیم داشت و این وزش باد نسبتا شدید و جنوبی خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه اواخر وقت روز دوشنبه و سه‌شنبه روی ارتفاعات گیلان،‌ مازندران و گلستان بارش پراکنده را شاهد هستیم، عنوان کرد: سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین شش تا ۱۰ درجه کاسته می‌شود و از ظهر روز دوشنبه تا بعداز ظهر روز سه‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: چهارشنبه در برخی مناطق از شمال غرب رگبار پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم و سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز افزایش می‌یابد که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

نقشینه با بیان اینکه روز پنجشنبه رگبار پراکنده در برخی مناطق از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی آغاز خواهد شد، اظهار کرد:‌ پنجشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تندباد پیش‌بینی شده که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران در روز یکشنبه،‌ ۱۴ فروردین ماه را نیمه ابری پیش‌بینی کرد و گفت: وزش باد امروز ملایم خواهد بود و آسمان تهران در روز دوشنبه نیز نیمه ابری است و بعدازظهر وزش باد خواهد داشت، همچنین بیشینه دمای تهران امروز و فردا به ۲۸ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز ۱۶ درجه می‌شود.

انتهای پیام/