شناسهٔ خبر: 107464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد/ پیشرفت برنامه های اقدام مشترک رصد می شود

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: چهار ونیم میلیون نفر از جمعیت ۱۳ میلیونی استان تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ شهرداران ۴۸ شهر استان تهران می بایست رویکردها و سیاست های منسجمی در ستادهای بازآفرینی شهرستانها داشته باشند و با قدرت بیشتری برنامه های اقدام مشترک مصوب ستادهای شهرستانی را دنبال کرده و خودشان به عنوان دبیران ستادها در این حوزه با پی گیری بیشتری عمل کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۱۷.۵ درصد از جمعیت کل کشور ساکن استان تهران هستند، که از این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاهها و بافتهای ناکارآمد هستند این در حالی است که استان تهران تنها یک درصد از مساحت کشور (کمتر از یک درصد ۸۳/. درصد مساحت(کشور) را به خود اختصاص داده است، مطابق آمارها و سرشماری جمعیتی سال ۱۳۹۵ میانگین تراکم جمعیت در هر کیلومتر از این استان ۹۶۹ نفر است، این در حالی است که میانگین تراکم جمعیت در کشور در هر کیلومتر ۴۹ نفر گزارش شده است که نشان از تفاوت زیاد تراکم جمعیتی این استان با سایر استانهای کشور و لزوم حرکتهای مثبت و جهادی شهرداران و مسئولیت ایشان در حوزه بافتهای فرسوده و سکونتگاهی دارد.

محبت خواه با اشاره به جمعیت پرتراکم در شهرهای بهارستان و قدس گفت: عملکرد شهرداران در این دو شهر را در حوزه اتفاقات و پیشبرد اهداف ستادهای بازآفرینی به صورت خاص رصد می کنیم و البته حامی طرحها و ایده های خوب در این شهرها هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران در فروردین ماه جاری با حضور مهندس آیینی مدیر عامل سازمان بازآفرینی کشور و استاندار تهران مهندس منصوری به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی استان گفت: پیشبرد برنامه اقدام مشترک ملاک ارزیابی شهرداران خواهد بود.

 وی در پایان از عملکرد نسبتا مطلوب شهرداریهای باغستان، اسلامشهر، ملارد، پاکدشت، قدس، رباط کریم و صالحیه طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.