شناسهٔ خبر: 107469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی ومعماری راه وشهرسازی کردستان :

بهبود فضای شهری امسال نیز با جدیت پیگیری خواهد شد

فرهادلشکری معاون شهرسازی و معماری راه وشهرسازی کردستان از برگزاری و شرکت در بیش از ۳۱۰ جلسه کمیسیون های مختلف- ماده ۵ در استان کردستان خبرداد و گفت : در سال پیش رو نیز بهبود فضای شهری با جدیت دنبال خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) ، فرهاد لشکری گفت: بهبود فضای شهری از جمله اهداف و اولویت های مورد نظر است که در همین راستا و برای تحقق این امر سال گذشته در جلسات مختلف کارگروه های تخصصی امور زیربنایی ، کمیسیون ماده ۵ و جلسات سیما ومنظر پیگیری های لازم به عمل آمده است .

فرهاد لشکری ادامه داد : در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲ جلسه کمیسیون ماده ۵ با تعداد حدود ۶۰۰ مصوبه توسط راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است و تمامی مصوبات در راستای شفافیت از طرق مختلف اطلاع رسانی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است .

وی ادامه داد : در سال گذشته ۱۰ جلسه کارگروه امور زیربنایی ، ۲۹ جلسه کمیته سیما و منظر شهری توسط این اداره کل برگزار و در ۲۵۰جلسه شامل شورای ترافیک ،ماده یک جهاد کشاورزی و کمیته گردشگری و ساماندهی صنوف نیز حضور فعال داشته ایم .

لشکری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تهیه طرحهای توسعه و عمران استان نیز گفت : طرح جامع ۱۰ شهر استان در سنوات گذشته تهیه شده و برای ۴ شهر بانه – سقز- مریوان – کامیاران طرح جامع در حال تهیه است و طرح جامع شهر سنندج نیز در حال عقد قرار داد است.

معاون شهرسازی و معماری راه وشهرسازی کردستان از تهیه سه طرح ناحیه ای در شهرهای سنندج ، سقز و بیجار خبرداد و گفت : طراحی شهری نیز شش مورد انجام شده که میتوان به انجام مطالعات مناسب سازی تردد معلولین و افراد کم توان ، تهیه طرحهای شهری در خیابان انقلاب سنندج ، طرح ساماندهی معبر ورودی شهر سنندج به طرف همدان – طرح ساماندهی رودخانه گریاشان ، طرح موضعی حفاظت و احیای تپه های شهری سنندج وطراحی شهری پیاده راه سازی خیابان فردوسی در سنندج اشاره کرد .

وی همچنین از تهیه طرح جامع شهرهای سقز ، بانه ، مریوان و کامیاران به عنوان طرحهای در دست اجرا یاد کرد و گفت : تصویب طرح های جامع تهیه شده در دست اجرا و تهیه عکس هوایی کلیه شهرهای استان از جمله برنامه هایی است که امسال دنبال خواهند شد .