شناسهٔ خبر: 107476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمترین آمار تصادفات جاده‌ای نوروز ۱۴۰۱ در چهارمحال و بختیاری ثبت شد؛

جاده های چهارمحال و بختیاری بدون تصادف منجر به فوت

کاهش 100 درصدی تلفات در نورز 1401 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری تاکنون در پایین‌ترین سطح از آمار تصادفات نوروزی بین استان‌های کشور قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز طرح نورزی تا یازدهم فروردین، ۶۵ مورد تصادف رانندگی در محورهای این استان به ثبت رسیده است، گفت: چهارمحال و بختیاری تاکنون در پایین‌ترین سطح از آمار تصادفات نوروزی بین استان‌های کشور قرار دارد.

روح‌الله غلامی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز یازدهم فروردین امسال در مجموع ۶۵ تصادف رانندگی در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست که از این تعداد، ۴۰ مورد تصادف جرحی و ۲۵ مورد تصادف خسارتی است.

وی با بیان اینکه در این مدت هیچ‌گونه مورد فوتی ناشی از تصادف رانندگی در استان روی نداده و کاهشی ۱۰۰ درصدی در این باره در مقایسه با سال گذشته برای استان رقم خورده است، تصریح کرد: با این وجود ۴۷ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی در چهارمحال و بختیاری مجروح شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

غلامی مجموع ترددهای نوروزی انجام شده در استان را ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۶۳ مورد اعلام کرد و یادآور شد: این آمار مربوط به بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین امسال است که ۴۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ دستگاه تردد شمار در نقاط مختلف استان فعال است و به عنوان یکی از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری، مجموع ترددهای درون و برون استانی را ثبت می‌کند، اظهار داشت: اجرای طرح راهداری نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در این مدت علاوه برای حفظ آمادگی ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت استان و انجام اقدامات اصلاحی و نگهداری جاده‌ها، نظارت بر ناوگان مسافربری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی تشدید شده و سلامت و واکسیناسیون مسافران نیز به طور مرتب با همکاری دیگر دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی رصد می‌شود.

چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.