شناسهٔ خبر: 107482 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران:

ریزش دیواره معدن در جاده هراز خسارت جانی و مالی در پی نداشت

رانش زمین در جاده ایوان دره - لرستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت:‌ گرد و خاک ناشی از رانش کوه و ریزش دیواره معدن در محور هراز در معدن بخش خصوصی بود که خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

حسن جهانیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به وقوع گرد و خاک شدید در محور هراز اشاره کرد و گفت: این گرد و خاک ناشی از ریزش کوه در معدن بخش خصوصی بود که خوشبختانه عصر روز گذشته، سیزدهم فروردین ماه، مشکل حل شد.

وی با بیان اینکه یک معدن در حاشیه راه و کنار رودخانه اقدام به خاک‌برداری کرده بود، عنوان کرد: گزارشی از انفجار اعلام نشده است و به دنبال برداشت از معدن همزمان با موج دوم بازگشت‌ها، رانش کوه و ریزش معدن رخ داد. 

جهانیان تاکید کرد: معدن مورد نظر و محور هراز از یکدیگر فاصله دارند و بین آن‌ها رودخانه وجود دارد،‌ به همین سبب سنگ‌ها به جاده و مسافران آسیب نزد و گرد و خاک ناشی از ریزش به سطح جاده منتقل شد و ایجاد وحشت کرد.

وی با اشاره به وجود گرد و خاک شدید در محور هراز، اظهار کرد: نیروهای سازمان راهداری استان با هماهنگی با سازمان آتش‌نشانی تا صبح امروز در محل مذکور حضور داشتند تا حادثه‌ای برای مسافران ایجاد نشود. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ یک از مسافران آسیب ندید و این حادثه هیچ خسارت مالی نیز در پی نداشت، همچنین شست و شوی جاده نیز صبح امروز آغاز شد و تا کنون به اتمام رسیده است. 

انتهای پیام/