شناسهٔ خبر: 107506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فرودین ماه ۱۴۰۱؛

تردد بیش از ۸/۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان جنوبی

مرکز مدیریت راه ها ی خراسان جنوبی2.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح نوروزی تا کنون با توجه به عدم وجود محدودیت ها مجموع تردد وسایل نقلیه در تمامی محورهای استان بیش از ۸/۴ میلیون تردد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۴میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۷۱ تردد به وسیله ۸۰ تردد شمار فعال در محورهای اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده که ۵۴ درصد افزایش را شاهد بوده ایم.

وی افزود : طی این مدت ورودی استان ۵۲۲،۹۷۳ و خروجی از استان ۴۰۸,۷۴۹ بوده است که نسبت به نوروز سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی تا کنون رتبه ششم در افزایش تردد های بین استانی را در سطح کشور داشته است.

وی تصریح کرد از ابتدای طرح نوروزی تا کنون با توجه به افزایش تردد ها ۶ مورد فوتی در تصادفات جاده ای در استان داشته ایم که با توجه به ۲۲ مورد تلفات جاده ای در سال گذشته کاهش ۷۳ درصدی تلفات جاده ای را شاهد هستیم.

جلال زاده با اشاره به اینکه در ۱۷۸۰۰ کیلومتر راههای استان ۳۹ اکیپ راهداری بصورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمات به مسافران و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان هستند،بیان کرد: ۲۵۳ راهدار در تمامی محورها و راهدارخانه های استان تا ۱۷ فروردین مستقر هستند.

وی ادامه داد: ۳۳ باب راهدارخانه، ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۶ مسجد بین راهی در راه های استان برای استراحت و بهره‌مندی مسافران در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

جلال زاده یادآور شد: هموطنان عزیز می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرند.

انتهای پیام/