شناسهٔ خبر: 107518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

نظارت بر ۴۸۰ ناوگان حمل و نقل مسافری در طرح نوروزی ۱۴۰۱ استان

نظارت ناوگان خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از نظارت بر ۴۸۰ ناوگان مسافری استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی طرح نوروزی ۱۴۰۱ علاوه بر گشت‌های خود، نظارت بر سیستم حمل و نقل عمومی را نیز بر عهده دارد که از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه ۴۸۰ دستگاه خودروی حمل و نقل مسافری در راه‌های استان مورد رصد و بازرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این نظارت ها تمام نکات ایمنی، بهداشتی، استفاده از ماسک، سلامت خودرو و.... مورد رصد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف این گشت‌ها کنترل سفرهای نوروزی و رعایت ظرفیت‌های سرویس دهی توسط شرکت‌های مسافری، نظارت بر سوار کردن و پیاده کردن مسافران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت سلامت مسافران و سفر ایمن است.

وی اظهار کرد: ۲۵۳ راهدار در قالب ۳۹ اکیپ در ۳۳ راهدارخانه در طرح نوروزی ۱۴۰۱ به کارگیری شده که این طرح تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۴ شرکت حمل و نقل عمومی در سطح استان فعالیت می کنند که توسط آنها تا کنون ۷۰۳۴۴ نفر مسافر در قالب ۵۸۵۵ سفر جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۳ راننده در بخش مسافری در حال خدمات رسانی به مردم هستند، خاطر نشان کرد: مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/