شناسهٔ خبر: 107525 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته در خراسان شمالی صورت گرفت:

رسیدگی به ۱۲۶ پرونده تخلف رانندگان و شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری

پرونده تخلف ۱۲۶ پرونده تخلف رانندگان و شرکت های حمل و نقل باری و مسافری بین شهری طی سال گذشته در خراسان شمالی رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی،جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از این تعداد، ۹۴ پرونده مربوط به تخلف رانندگان باری و مسافری بین شهری و شامل ۱۲۲ تخلف است که در کمیسیون موضوع ماده ۱۱ دستورالعمل صدور کارت هوشمند رانندگان رسیدگی و منجر به صدور آراء محکومیت رانندگان شده که از این تعداد، ۱۵ مورد محرومیت یک تا ۶ ماه از رانندگی بین شهری بوده است.   

وی افزود: عمده تخلفات در خصوص جابجایی بار بدون بارنامه، جابجایی مسافر بدون صورت وضعیت، رانندگی با ناوگان بدون تجهیزات ایمنی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کروناست.

وی اظهارکرد: همچنین از ۱۲۶ پرونده تخلف مذکور، ۳۲ پرونده مربوط به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان است که در کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بررسی شده و شامل ۳۳۴ تخلف است که منجر به محکومیت شرکت های متخلف به پرداخت جرائم نقدی شد.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات این شرکت ها در خصوص صدور صورت وضعیت یا بارنامه، ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، عدم درج نرخ واقعی در سند حمل است.

به گفته وی ۶۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان شمالی در حال خدمات رسانی در بخش کالا و مسافر است و ۸ هزار و ۲۵۴ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند.

انتهای پیام/