شناسهٔ خبر: 107526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد: 

 رشد بالغ بر ۲۳ درصدی حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی در یکسال گذشته 

اتوبوس آذربایجان غربی  سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد بالغ بر ۲۳ درصدی حمل و نقل مسافر در استان طی یکسال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، شمس الدین صدیق نیا سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بالغ بر سه میلیون و هشتصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای استان جابجا شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از رشد بالغ بر ۲۳ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: این مقدار مسافر در قالب افزون بر ۵۸۱ هزار سفر جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد بالغ بر ۱۳ درصدی تعداد سفرهای انجام شده نیز بوده ایم.

صدیق نیا اظهار داشت: در سال گذشته مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر در استان ۲۷۳۰ دستگاه است که شامل ۵۵۷ دستگاه اتوبوس ، ۸۶۴ دستگاه مینی بوس و ۱۳۰۹ دستگاه سواری می‌شود.

وی در مورد عمر دستگاه‌های حمل و نقل مسافری استان گفت: طبق آمار در سال ۱۴۰۱ عمر متوسط ناوگان اتوبوس ۱۲.۰۹ سال، ناوگان مینی بوس ۲۸.۰۷ سال و ناوگان سواری ۱۳.۱۲ سال بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع ۱۳۳ شرکت و موسسات و شعبات حمل و نقل مسافر در سال ۱۴۰۰ در استان فعال بود که شامل ۸۲ شرکت ، ۲۰ موسسه و ۳۱ شعبه بود.

انتهای پیام