شناسهٔ خبر: 107541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی تشریح کرد:

اقدمات نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی

علیپور رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی به تشریح اقدمات نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی در محورهای این استان پرداخت.

عادله علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص افزود: در راستای برنامه‌ها و اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و با تکیه بر سوابق و تجارب موجود، دستورالعملی به ادارات کل استان‌ها در سراسر کشور اعلام شد که حاوی مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چارچوب یک پویش به مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ بود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این پویش آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیحی رانندگی بود، گفت:این پویش در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته‌ای توسط اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی برگزار شد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در خصوص برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ نیز گفت: یکی دیگری از اهداف این پویش، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب بود که در این زمینه، در دو نقطه از محورهای استان شامل محور مشهد - باغچه، محدوده ملک‌آباد در محل مجتمع خدمات رفاهی آفتاب شرق و محور نیشابور - باغچه، محدوده کیلومتر ۳۸ در محل مجتمع خدمات رفاهی سیمرغ برای اجرای این برنامه‌ها انتخاب شدند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور آگاهی بخشی و ارتقاء دانش عمومی مردم نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی مجموعه‌ای از پیام‌های کوتاه، گویا و موثر تهیه شد و در قالب‌های گوناگون در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

علیپور اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه مسافران ورودی به مشهد مقدس و لزوم اطلاع‌رسانی به این افراد، اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی اقدام به چاپ و توزیع این محتواهای اطلاع‌رسانی در محل مجتمع‌های خدمات رفاهی، ایستگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌های فعال در محورهای استان کرد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی ادامه داد: در این بروشورها اطلاعاتی از قبیل، نقشه مجتمع‌‌های خدمات رفاهی فعال در محورهای استان به همراه جدولی از اطلاعات این مکان‌ها و مدیران پاسخگوی آن‌ها، اطلاعات جامعی از راهدارخانه‌های استان، گزیده از قوانین و حقوق سفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، نکات ایمنی، نحوه تهیه بلیت به صورت غیرحضوری و شماره تماس‌های ضروری و مورد نیاز مسافران جهت استفاده درج شده بود.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در خصوص دیگر اقدام صورت گرفته در ایام طرح نوروز ۱۴۰۱ نیز گفت: با توجه به این که در ایام نوروز ۱۴۰۱ با افزایش میزان سفر به مشهد مقدس مواجه بودیم، لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای از جمله نکات ایمنی در رانندگی و اعلام وضعیت راه‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، با همکاری صدا و سیمای خراسان‌رضوی، استودیویی در محل مرکز مدیریت راه‌های استان برپا کرد که از این محل به صورت روزانه توسط مدیران و کارشناسان اداره کل آخرین وضعیت راه‌های استان به اطلاع هم‌میهنان عزیز می‌رسید.

وی اضافه کرد: در این برنامه‌ها، علاوه بر گزارش آخرین وضعیت ترافیکی محورهای استان، پیام‌های هشداری نیز برای رانندگان ارائه می‌شد.

انتهای پیام/