شناسهٔ خبر: 107542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی خبرداد:

انجام بیش از ۵۰۰ بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان

افتخارزاده رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی از انجام بیش از ۵۰۰ بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان در قالب طرح نوروز ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، حامد افتخارزاده، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۱ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح راه‌های استان در حال فعالیت هستند، افزود: همچون سنوات قبل، نظارت بر عملکرد این مجتمع‌ها برای طرح نوروزی تشدید گردید. ضمن اینکه امسال با توجه به حضور خیل عظیم مسافران و زائران، موضوع با جدیت و تاکید بیشتری پیگیری گردید و روند اجرایی کار از بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی اعلام کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۱، چهار مرحله ابلاغ برای کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین راهی در شهرستان‌ها صادر گردید که این موارد شامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رستوران‌های منفرد، جایگاه‌های سوخت منفرد، مساجد منفرد بود که از بیست بهمن ۱۴۰۰، حداقل چهار مرتبه بازدید از تمامی این مجموعه‌ها به عمل آمد و رفع نواقص مشاهده شده در دست پیگیری و اقدام قرار گرفت.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی اضافه کرد: پیش از نوروز هم جلسه‌ای با مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برگزار گردید و بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر این مجتمع‌ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تاکید شد. در این رابطه مکاتبه‌ای هم با فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص لزوم حضور کلیه اعضای شهرستانی کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین‌راهی در طرح نورزی ۱۴۰۱ تاکید گردید. به ادارات شهرستانی زیرمجموعه این اداره کل نیز مکاتبات لازم جهت افزایش نظارت‌ها انجام شد و همکاری و هماهنگی لازم با همکاران دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی نیز برقرار گردید و بازدیدهای مشترک این اداره‌کل با دفتر مذکور نیز به صورت محوری در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: این بازدیدها در قالب کمیته‌های فرعی نظارت بر مراکز خدماتی رفاهی بین‌راهی و با حضور اعضای این کمیته‌ها شامل نمایندگان فرمانداری‌ها، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز و دانشگاه علوم پزشکی صورت پذیرفت. این بازدیدها در چهارمین و آخرین مرحله خود از تاریخ ۸ الی ۱۴ فروردین با رویکرد آمادگی کامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در مسیرهای برگشت مسافران ابلاغ و انجام شد. برابر با اطلاعات ثبت شده در سامانه مکانیزه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و گزارش‌های رسیده از ادارت شهرستانی، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ ، بالغ بر ۵۰۰ بازدید از کل مجتمع‌های استان برای طرح نوروز ثبت شده است.

افتخارزاده اضافه کرد: علاوه بر همه این موارد بازدیدهای روزانه همکاران اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل از مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح استان به منظور پیگیری رفع نواقص، علی الخصوص وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و نظافت محوطه در محل از طریق فراخواندن مالک و مدیر داخلی مجتمع و ارائه گزارش‌های مربوطه در این مدت به انجام رسیده است.