شناسهٔ خبر: 107592 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

پشتیبانی بنادر هرمزگان از جام‌‌جهانی قطر با تمرکز بر جزیره کیش

جزیره کیش مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سفر قریب‌الوقوع وزیر حمل و نقل قطر برای بررسی امکانات کشورمان در استان‌های ساحلی هرمزگان و بوشهر جهت پشتیبانی از برگزاری رویداد ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور همسایه جنوبی، قطر، گفت: خوشبختانه مسئولان کشورمان از اهمیت این رویداد غافل نبوده‌اند و در سفرهای جداگانه رئیس جمهور محترم و و وزیر راه و شهرسازی به این کشور، زمینه‌سازی برای استفاده از امکانات کشورمان برای پشتیببانی از کشور قطر  در برگزاری این رویداد مهم ورزشی صورت گرفت.

وی افزود: در نشست‌های مشترکی که میان وزیر حمل و نقل قطر و وزیر راه و شهرسازی ایران انجام شد، طرف قطری تاکید بسیاری بر استفاده از ظرفیت‌های داخل ایران دز استان‌های هرمزگان و بوشهر با تمرکز بر جزیره کیش داشت و به همین منظور، قرار است  وزیر حمل و نقل قطر در اولین فرصت بازدیدی از جزیره کیش به عمل بیاورد.

صفایی ادامه داد: این مذاکرات پیرو صحبت‌های مقدماتی که رئیس جمهوری کشورمان با امیر قطر در این رابطه داشتند، صورت گرفته و در سفر پیش رو، قرار است طرف قطری موضوع را به صورت فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار دهد و ما امیدواریم بعد از این سفر با قطر در خصوص کم و کیف استفاده از امکانات کشورمان در سواحل جنوبی برای جام جهانی ۲۰۲۲ به توافقات نهایی برسیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از جمله شخص معاون اول رئیس جمهوری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت کشور، استانداری هرمزگان، استانداری بوشهر و سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی کامل دارند تا پشتییبانی بسیار خوبی از مسابقات جام جهانی قطر به عمل بیاید.

همچنین به گفته وی، تمرکز پشتیبانی ایران از جام‌جهانی فوتبال در قطر، جزیره کیش در استان هرمزگان است که امکانات بسیار خوبی دارد و در گفت وگوی تلفنی اخیر امیر قطر با رئیس جمهور کشورمان هم طرف قطری تاکید بر ارتباط بیشتر با ایران در زمینه برگزاری جام‌جهانی داشت و امید است با سفر وزیر حمل و نقل قطر به جزیره کیش، توافق‌های اجرایی محقق شود.