شناسهٔ خبر: 107594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۱ در خراسان شمالی انجام شد:

جابجایی بیش از ۷۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی استان

جابجایی مسافر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از جابجایی ۷۰ هزار و ۹۱۰ مسافر توسط ناوگان عمومی استان طی اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ (۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت گفت: این تعداد مسافر توسط ۱۱ هزار و ۲۸۵ دستگاه انواع ناوگان عمومی مسافری جابجا شده اند که از نظر میزان مسافران و سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷،۶ درصد و ۱۰،۷ درصد کاهش یافته است. 

وی با اشاره به بازدید از هزار و ۷۱۸ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در ایام اجرای طرح نوروزی اظهارکرد: از این تعداد هزار و ۶۳ دستگاه ناوگان باری، ۳۷۳ دستگاه ناوگان مسافری(اتوبوس و مینی بوس) و ۲۸۱ دستگاه سواری کرایه عمومی بوده است.

وی تعداد تخلفات این ناوگان را ۲۵۶ مورد ذکر کرد و ادامه داد: بیشترین تخلفات در خصوص مسافر مازاد بر ظرفیت، نداشتن تجهیزات ایمنی، عدم رعایت محدودیت تردد در ناوگان باری و تخلفات حادثه ساز ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال، ۷۷۰ دستگاه ناوگان مسافری بین شهری با بیش از ۷ هزار صندلی برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده بود.