شناسهٔ خبر: 107601 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته/ وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی‌ها و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که این وزش باد می‌تواند شدید باشد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، هفدهم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

وی از نفوذ سامانه بارشی در برخی از استان‌ها خبر داد و گفت:‌ از بعد از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور در برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزشباد شدید موقتی را خواهیم داشت. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای امروز،‌ روی دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور وزش باد نسبتا شدید را پیش‌بینی می‌کنیم،‌ عنوان کرد‌:‌ در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

گودرزی افزود:‌ برای فردا،‌ هجدهم فروردین ماه، با نفوذ سامانه بارشی در برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل،‌ زنجان،‌ کردستان،‌ قزوین، البرز، تهران و استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات استان‌های سمنان، همدان و مرکزی رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت؛ این بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و مجددا از روز شنبه سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود و در هفته آتی نیز در کشور شاهد بارندگی هستیم. 

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشنبه با تشکیل توده گرد و خاک در کشور عراق، انتقال آن به نوار غربی کشور را شاهد هستیم،‌تصریح کرد: بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور پدیده غبار را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان پایتخت را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: گاهی وزش باد در پایتخت می‌تواند شدید باشد، همچنین بیشنیه دما در تهران در ایستگاه مهرآباد به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.