شناسهٔ خبر: 107608 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام‌کرد:

فرودگاه مهرآباد پرترددترین فرودگاه در سفرهای نوروزی/ رشد ۴۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نوروزی

فرودگاه مهرآباد هواپیما نشست سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رشد ۴۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نوروزی گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۲۸ هزار مسافر در سفرهای نوروزی پرترددترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش سفرهای هوایی پس از دو سال سخت کرونایی بیان کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۲۸هزار مسافر در طول سفرهای نوروزی پرترافیک ترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ و همزمان با سفرهای نوروزی، قریب به ۲میلیون و۳۷۰ هزار مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدند و به این ترتیب ۴۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورد.

سیدی افزود: در مدت مذکور بیش از ۱۹ هزار پرواز در فرودگاه‌های  سراسر کشور نشست و برخاست داشتند که البته نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی در این بخش بودیم.

به گفته سیدی در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور صورت گرفت که به دلیل شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از تمام ظرفیت هواپیماها برای جابجایی مسافر استفاده نشد و به همین دلیل با وجود رشد ۴۶ درصدی مسافران تغییر محسوسی در تعداد پروازها رخ نداده است.

سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ادامه اظهار کرد: فرودگاه‌های  مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها رتبه های نخست در جابجایی مسافر و پرواز را کسب کردند.

سیدی با بیان اینکه در پنج فرودگاه مذکور بیش از ۱۲ هزار نشست و برخاست انجام شده و طی آن یک میلیون و ۴۷۶ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده اند، گفت: به این ترتیب بیش از دو سوم پروازها و بیش از نیمی از مسافران در این ۵ فرودگاه جابجا شده اند.