شناسهٔ خبر: 107625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح نوروزی ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

ثبت بیش از ۵۷۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی دیهوک

مرکز مدیریت راه ها ی خراسان جنوبی2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ وآغاز طرح راهداری نوروزی تا پایان روز ۱۵فروردین ماه ۱۴۰۱بطور متوسط در هر ساعت ۱۱۹۰ تردد در محورهای مواصلاتی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، مهدی کیانپور، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک گفت: توسط ۱۰ سامانه تردد شمار از آغاز طرح نوروزی ۵۷۱هزار و ۲۰۰ تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و بعد از محدودیت های کرونایی طی دو سال اخیر، حجم ترددها و مسافرت ها در نوروز امسال افزایش چشمگیری داشت و میانگین افزایش تردد در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک حدود ۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کیانپور ادامه داد: خوشبختانه در طول این مدت هیچ گونه مورد تصادف فوتی در محورهای حوزه استحفاظی این بخش به ثبت نرسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک تصریح کرد: جاده های این بخش به دلیل اتصال استان های جنوبی کشور به بارگاه منور امام رضا (ع) از ترافیک بسیار بالایی در سطح استان برخوردار است که بیشترین تردد روزانه ۷ هزارو ۸۹۶مورد در محور دیهوک – فردوس و بالعکس به ثبت رسیده است.

کیانپور هوشمندسازی محورهای حوزه استحفاظی را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۰ سامانه تردد شمار۳ دوربین نظارت تصویری،۱۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت نیز در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک فعال است.